Sharp LC-46LE925E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp LC-46LE925E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Robert van Dam 02-06-2011
Geschreven voor: Sharp LC-46LE925E

Van alle tv's in de winkel had deze tv de veruit beste beeldkwaliteit. Dat komt door de extra toegevoegde kleur geel (RGBY). Natuurfilms kijken in HD (op 1080i/p) is een regelrechte sensatie. De grootste verbetering sinds de komst van kleurentv. Leuke feature is internet op deze tv. werkt probleemloos.

Mols1234 21-05-2011
Geschreven voor: Sharp LC-46LE925E

Beeld is echt prachtig als je er recht voor zit, ook de kleuren zijn zeer getrouw.
Geluid is prima, tegenwoordig heeft toch iedereen een theater systeem.

Negatieve punten:
*blok aan de muur, wij vonden het geen mooi design
*Kijkhoek slecht, absoluut geen 176 graden
*Moeilijk te bedienen, vonden wij
*Glasplaat Spiegelt ontzettend
*duurt 5 seconden voor de volgende zender in beeld komt. Zapt niet lekker weg. Goh, dacht dat ik dat niet zou missen!!!

Wij hebben hem terug gebracht vanwege de zeer slechte kijkhoek. Maar dit schijnt normaal te zijn voor LED en LCD. Dus alleen geweldig mooi beeld als je er recht voor zit.

G .Boogaard 17-05-2011

Heb deze tv 6 weken.
Bij het instaleren zag ik als de tv aan is in het beeld een zwart puntje
Gelijk aan de leverancier gemeld,die heb gezien dat het een vuiltje is achter de glas plaat.
Ook als de tv uit is zit er rechts onder achter de glas plaat witte stof deeltjes.
Dit is echt slordig gedaan met het monteren in de fabriek bij sharp.
De leverancier heb dat gemeld bij sharp ,en ze wilden de tv ophalen en uitelkaar halen de deeltjes er uit en weer terug brengen.
Ben hier niet mee eens want dit is van af fabriek / nieuws af aan al.
Daar koop je niet zo duure tv voor.,dat hij gelijk al uit elkaar moet.
Daar koop je niet zon duure tv voor.
Tot heden is mijn leverancier hier mee bezig met sharp.
Heb nog niks gehoord van sharp voor andere tv.
Een goede raad koop niets niets niets van sharp want de service en het de eind controlen in fabriek is waardeloos.

Ergonomievanjelikmevestje 05-02-2011
Geschreven voor: Sharp LC-46LE925E

Naast het geweldige beeld van deze sharp, heb ik nog de volgende opmerkingen.

Ik gebruik de TV met de ingebouwde satelliet ontvanger. Nu is de TV zo druk met het decoderen van het HD signaal dat de TV minimaal 5 seconden nodig heeft om te reageren, bijvoorbeeld geluid harder en zachter. Maar het kan ook wel 15 seconden duren. Contact gehad met sharp hierover en.... dat is normaal meneer, dat kan niet anders.

Daarnaast heb ik nog steeds niet het DLNA gebeuren aan de gang gekregen. Ben o.a. in het bezit van de Ds409+ NAS, en andere DLNA servers, maar geen resultaat tot nu toe. Volgens Sharp moet dit gewoon werken, dus........

Ik vind het erg jammer, dat de bediening van de TV zo beroerd is gemaakt terwijl het beeld zo geweldig is. Doet veel afbreuk aan het product.

Enrico59 25-12-2010
Geschreven voor: Sharp LC-46LE925E

Na veel onderzoek (en kijken / vergelijken) deze TV gekocht. Nu ben ik al jaren Sharp fan, dus je zou kunnen zeggen dat ik bevooroordeeld ben. Maar dat is maar deels waar. Ik kijk echt naar zinnige en belangrijke zaken en kom dan telkens weer op Sharp uit (wat TV's betreft). Zo heb ik wel gekozen voor de Panasonic 3D Bluray speler en niet voor die van Sharp omdat Panasonic hierin domweg uitblinkt.

Kan kort zijn: dit is op dit moment de beste 2D/3D tv die je kunt kopen. Door het (gepatenteerde) RGBY systeem van Sharp produceert deze TV een glashelder en kleurecht beeld. Vooral huidskleuren zijn nu pas echt. Alle andere TV's gebruiken RGB (Rood Groen Blauw) om alle kleuren weer te kunnen geven. Deze TV gebruikt RGBY (Red Green Blue Yellow). Door een gele pixel toe te voegen neemt het aantal mogelijke kleurcombinaties gigantisch toe. En in huidskleuren zit nu eenmaal een component geel. Maar alle kleuren (zoals van gras, lucht, water etc) zijn hierdoor gewoon natuurlijker dat bij een RGB TV. Ook het 3D beeld is geweldig. Totdat deze TV op de markt kwam, was de Panasonic Plasma 3D de koploper. Maar deze wordt nu overtroffen door deze Sharp.

Er zijn ook wat minpuntjes helaas:
- Geluid van de TV zelf is niet super en ook niet uitgebreid in te stellen (geen equalizer maar alleen treble en bas regelingen). Voor een gewone uitzending prima voor het echte werk echt aansluiten op een versterker of surround systeem.
- Er is maar 1 Scart aansluiting. Dus heb je nog paar 'oude' scart apparaten moet je gaan werken met een schakelkastje
- Vorige Sharp (2D) Tv's hadden een mat LCD panel waardoor er vrijwel spiegeleffect optrad (je kon er niet je haren kammen als ie uit stond en zag geen reflectie van lampen die tegenover de TV stonden). Sharp heeft nu (moeten) kiezen voor een glazen heldere LCD voor wel veel meer opbrengst en heldeheid (mede ivm 3D). Dat deden andere merken al eerder (Samsung, Philips, Sony etc) en ook alle plasma Tv's. Ik had/heb daar hekel aan. Maar het is niet anders. Ook deze nieuwe Sharp werkt zo. Plaats dus geen felle verlichting tegenover de TV want in donkere scenes zie je dan duidelijk de lamp(en) weerkaatsen.
- Bij de TV zit slechts 1 3D bril, net als bij veel andere 3D TV's trouwens. Extra bril was wel zo aardig geweest want een 'gezin' bestaat minimaal uit 2 personen en ik neem aan dat deze TV niet alleen voor alleenstaanden is gemaakt. Extra brillen: 119,- !!

Voor de rest: een waaaaaanzinnige LED 3D TV. Ik heb UPC digitaal HD TV en huren (on demand) van 3D films gaat geweldig

Als laatste: deze TV is verbluffend in staat 3D te simuleren op basis van 2D beelden. Veel beter als ik van Samsung en Panasonic heb gezien. Zo heb ik 2D Avatar 3D gesimuleerd en het effect kwam heel dicht bij wat ik de bios heb gezien kwa diepte. Razend knap dus. Deze 3D simulatie is alleen in de diepte en er springen geen dingen 'uit' de TV. Dat kan ook niet omdat deze info domweg niet in het 2D beeldmateriaal zit.

Sta je op het punt een nieuwe TV te kopen raad ik je zeker aan deze TV mee te nemen in je lijstje. Succes!

ma64rty 26-11-2010
Geschreven voor: Sharp LC-46LE925E

hallo heb de sharp een 2 weken in bezit,en moet toegeven waaaannnzinnnig beeld.
qua mogelijkheden bijna oneindig om kleuren etc in te stellen die jij wilt,alleen er wel even voor gaan zitten op een druilerige zondag.
qua gebruiksgemak is wel easy,menu laat zich makkelijk bedienen.
vormgeving is mooi.
duurzaamheid is nog een ??.
En nu het belangrijkste HET...3D EFFECT.
helaas is daarvan nog te weinig te krijgen ,,,maar er staan er wel wat van op stapel.
heb zelf MEATBALLS genomen om te zien hoe het er uit ziet.....en ja het is FANTASTISCH,zeer mooi.
De enigste nadeel aan deze tv is dat er maar 1 bril bij zit.
hoop dat iemend hier wat aan heeft gehad.
vriendelijke groet Martin